24 Şubat 2009 Salı

Küpelerimden birinin anlatımlı yapılışı (Tel kıvırma tekniği)








10marifetten sevgili arkadaşım ratatulenin isteğini üzerine geçenlerde yayınladığım mor çiçekli tel küpenin yapımını anlatmaya çalışcağım. Bu sefer yeşil boncuk ve çiçek kullandım. (mor daha güzel bence)
1. Öncelikle 0.80 mm ve 0.30 mm tellerimizi alıyoruz. 0.80 lik telden 8 adet 5cm uzunluğunda kesiyoruz. 1.resimde sağda gördüğünüz gibi. ayrıca kullandığımız aletleri de resimledim.
2. 5 cm lik telleri 2 ucundan kıvırıp resimde görülen şekli veriyoruz.
3. 8 tane 5cmlik tel için bunu tekrarlıyoruz.
4. bu resimde görüldüğü gibi 0.30 mmlik telimizi kullanarak birleştiricez. 2 adet büyük yeşil boncuk, 2 adet çiçek, 2 adet iri kum boncuğumuz hazır olsun. :)
5. Sondan bir önceki resimde de ince telimizle birleştirilmiş halini gösterdim. güzel bir şekilde sarmaya dikkat edelim. uçta kalan tele çiçeğimizi ve kum boncuğumuzu geçirip tellerimize sabitliyoruz.
6. ilk başladığımız telin ucuna da büyük yeşil boncuğumuzu koyuyoruz ve telin ucunu minicik kıvırıyoruz. artan tellerimizi kesiyoruz. küpemizin arkasına saklıyoruz. açılmıycak şekilde sıkıştırıyoruz. Küpe aprtımızı takmak için yuvarlak halkalar kullanabiliriz. o şekilde görüntüleyemedim. İdare edin artık :)
VEEE küpemiz hazır...
Ratatuleciğime ve diğer merak eden arkadaşlarıma umarım yardımcı olabilmişimdir. Anlamadığınız yerleri sorabilirsiniz. Kolay gelsin...

5 yorum:

sesiber dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın. Hiç bilmeyen bile oturup yapabilir. Fotoğraflarına isim logo birşey yaz. Yarın birileri çalar nasılsa, bari geri dönüşü olsun.

Pelin Aksesuar dedi ki...

ay evet doğru diyorsun koyuyordum da bunlara unutmuşum. aceleye geldi. teşekkürler bu arada :))

hülya dedi ki...

ay canım benim yaa harikasın ne güzel anlatmışsın şimdi ilk iş tekrar denicem bakalım nasıl olacak:)))

Pelin Aksesuar dedi ki...

teşekkürler canım.. yapacağına eminim. tellerine bak bakalım bunlardan ince mi değil mi.

Adsız dedi ki...

bana bu tarz şeyler çok basit geliyor..tarzı yok.